Friday, January 28, 2011

Persembahan Pertama Syazarwan

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Malam tadi telah berlansung kemunculan sulung kumpulan nasyid UiTM Pulau Pinang generasi keempat yang telah disaksikan oleh penduduk kolej Kristal dan Zamrud. Alhamdulillah sekali lagi kerana semuanya berjalan lancar walaupun tidak sesempurna yang dirancangkan.

Persembahan dari Syazarwan adalah atas jemputan pihak JPK Zamrud dan Kristal bagi memeriahkan sambutan Overview Night. Program ini sememangnya menguji iman urusetia-urusetia JPK kerana program yang sememangnya dijadualkan pada malam tersebut sebenarnya telah dibatalkan dek kerana persiapan terlalu awal oleh pihak ESQ yang dijadualkan berlangsung pada keesokan paginya.

Setelah diberitahu tentang program tersebut batal, saya terus menghantar masej kepada semua ahli Syazarwan dengan perasaan penuh kecewa mengenangkan betapa ahli-ahli Syazarwan yang telah berlatih bersungguh-sungguh pada setiap malam untuk persembahan sulung mereka ini. Seperti yang saya sangkakan, pelbagai reaksi telah saya terima. 

15 minit kemudian, saya mendapat panggilan semula untuk meneruskan persembahan. Dengan perasaan gembira saya terus menghantar masej bagi menyampaikan berita gembira tersebut. Seperti yang saya jangkakan, banyak perkara yang perlu kami selesaikan sebelum persembahan.

Barangan percussion yang sangat berat terasa ingin sahaja ditinggalkan kerana Saudara Faiz telah pergi bersama keretanya. Setelah berikhtihar, alhamdulillah, dapat juga Saudara Aiman datang membantu.

Oleh sebab, kami memulakan Sound Check dan rehearsal lewat, kami turut terlewat untuk pulang bersiap. Saya hanya beri masa setengah jam kepada Syazarwan untuk solat dan bersiap. Tanpa dijangka, vokalis utama, Haikal telah terperangkap di dalam  lif baiduri dan hanya berjaya keluar selepas pukul 8.30 malam.

Tanpa kehadiran Haikal, kami terpaksa juga perform awal dek kerana tersalah sebut nama kumpulan yang perlu perform. Demi menjaga nama depan Timbalan Pengarah Kampus, kami keluar juga membuat persembahan. Sedikit kecewa tanpa Haikal. Saya yang tiba agak lewat dan terkejut dengan kemunculan Syazarwan sebelum waktunya menjadikan saya gelisah dan terlupa untuk merakam persembahan sulung itu.


Keadaan di dalam dewan semasa Syazarwan membuat persembahan.

Alhamdulillah, selepas membuat persembahan, kami dihidangkan mi kari berapi. Mi kari pedas, teh panas dan makan di bilik yang tiada aircond mahupun kipas. Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya dapat makanan sedap.

Sebelum pulang ke markas latihan.   :)
Masih ramai yang tiada dalam gambar kerana terpaksa pulang awal.

Alhamdulillah. Setelah semuanya kami lalui, walaupun masih ada kekurangan, diharapkan kami dapat menebusnya kembali pada 10 Februari 2011 bersempena Maulud Nabi dan InsyaAllah pada 12 Ferbuari 2011 bersempena majlis untuk penduduk kolej Mutiara pula. 

Saya mengucapkan tahniah kepada semua anggota Syazarwan di atas persembahan yang boleh dikatakan berkualiti kerana ini adalah persembahan pertama dan pengalaman pertama mereka. Semoga usaha mereka ini membuahkan hasil yang cukup manis untuk semua ahli PKI.   :)

Sampai disini. Wassalam.

1 comment:

Anonymous said...

syabaz syazarwan..
smoge trus mju jaya ...
mane2 yg kurang 2 tngkat kn..
nnt naik pntas jgn gementar lg tau... ^_^