Thursday, September 24, 2009

PERGINYA SEORANG PAHLAWAN.. Al-Fatihah.

Bergambar kenangan ketika menyampaikan cenderahati di Malam Aspirasi Islam.
Dari kiri: Fitri(UNIC), Allahyarham Prof Madya Ahmad, Jamal(Far-E-ZeeN)

Pada ketika itu saya sedang memandu kereta ke Kota Kemuning,Shah Alam untuk menghadiri satu majlis rumah terbuka sempena Aidilfitri. Saya mendapat mesej daripada seorang kenalan yang menyatakan TP HEP UiTM Pulau Pinang telah meninggal dunia. Berita ini diterima dengan perasaan yang terkejut dan redha. Prof Madya Ahmad Bin Ismail, Timbalan Pengarah Bahagian Hal Ehwal Pelajar Dan Alumni UiTM Pulau Pinang telah kembali ke rahmatullah pada 21 September 2009 bersamaan 2 Syawal 1430H disebabkan serangan jantung.

Apa yang ingin saya coretkan di sini ialah saya begitu terharu dengan sumbangan dan pertolongan Allahyarham kepada Persatuan Kesenian Islam. Teringat sewaktu arwah mula-mula bertugas dahulu, persatuan inilah yang pertama arwah luluskan dan sangat meminati perkembangan persatuan ini. Dari meluluskan persatuan sehinggalah alat muzik baru persatuan ini telah diperolehi, beliaulah yang banyak membantu kami.

Kenangan sewaktu kami (Far-E-ZeeN & ASRAR) mengadakan persembahan nasyid yang disertai beliau ketika itu akan kami simpan selamanya. Saya sekadar dapat sempat melawat ke rumah Allahyarham kerana ketika itu jenazah telah dibawa ke tanah perkuburan di Klang. Banyak lagi yang mahu saya tuliskan di sini tetapi ruangan tidak mengizinkan.

AL-FATIHAH UNTUK ALLAHYARHAM PROF MADYA AHMAD BIN ISMAIL.. SEMOGA ROHNYA DITEMPATKAN DI KALANGAN ORANG-ORANG YANG SOLEH SERTA DITEMPATKAN DI TAMAN-TAMAN SYURGA.. AMEEN..

*Dicoretkan oleh Jamal Rafaie Jakiran


No comments: