Wednesday, June 17, 2009

Festival Nasyid Selatan 2009

kumpulan ASRAR UiTM Pulau Pinang


Pada 12 hingga 18 Mei 2009 yang lalu, Persatuan Kesenian Islam telah mewakili UiTM Pulau Pinang dengan diwakili oleh Kumpulan ASRAR ke Festival Nasyid Selatan 2009. Festival tersebut telah berlangsung di Dewan Sri Temenggung UiTM Johor. Keputusan pertandingan ini ialah UPSI telah dinobatkan sebagai johan manakala UiTM Perak tempat kedua dan UiTM Johor ketiga. Pemenang masing-masing membawa pulang RM1000, RM750, RM500.

Nampaknya, tak de rezeki la untuk kali ni.. Diharap semua peserta dapat mengambil iktibar dalam festival ini.. Cuba lagi di lain kali. Yang penting niat kerana Allah s.w.t ingin mengembangkan syiarnya.. Insyaallah..

2 comments:

khallikhir said...

Xpe..yang penting usaha..klau ade rezeki lebih menang..klau kalah msti ad hikmah kn?pape pn tahniah r sebab sanggup gi johor wlaupun dah time cuti...terima kasih sgt3 dr sy sbgai wakil dr MT PKI 09.syukran jazilan.pape pn cbe lagi pada mse akn datang, k?
^_^

Anonymous said...

huhuhu...
payah gak g bertanding kat sane...
smua sniour2..
ramai yang tgh amik degree..
semua berpengalaman dalam mengalunkan kemerduan suara diorang..
rase tercabar gak ar...
tp pape pun.. bak kate bawang yang penting ko relek je... huhuhu.. tercabar gak tengok diorang bertanding.. yang pentng bg saya sebagai ahli kumpulan asrar.. ialah penglaman bertanding dgn otai2 nasyid... uitm perak yang gah dengan irama diorang pun dapat no 3... huhuhu.. dikesempatan ini gak nak ucapkan terima ksih kepada faizeen sbb bg kitrng yang setahun jagung dalam irama nasyid ini peluang tgk saingan2 hangit kumplan2 nasyid zon selatan... huhuhu.. panjang lebar den cakap ar.. huhu.. pape pun persatuan kesenian islam maju demi agama... hahaha... chaou...